Invatamantul superior in Romania

10 ianuarie 2007
Fiecare etapa a invatamantului are anumite roluri.Si cel mai important rol al etapei invatamantului superior e sa asigure o directie profesionala,sa puna bazele viitoarei cariere .Pentru aceasta trebuie realizata o pregatire specifica,atat din punct de vedere al competentelor specifice domeniului viitoarei cariere,dar trebuie avuta in vedere si o anumita educatie pentru fiecare student in parte.Iar una din modalitatile utilizate pentru atingerea acestor obiective este asigurarea unor modele corespunzatoare.Un rol important revine profesorilor.Insa care sunt modelele de care au parte studentii?In primul rand,alti studenti .Adica acei studenti care nu stiu sa abordeze corespunzator aspectele privind viitoarea lor cariera si astfel merg pe ideea ca studentii trebuie sa petreaca mult timp in baruri,la examene sa aibe buzunarele pline de fituici,sa nu invete niciodata,etc.Si intr-un anumit mod,acesta esta,in mare,mentalitatea studentului roman.In plus,peste tot sunt profesori gata sa accepte compromisuri si sa dea note pentru o anumita suma sau daca primesc vreun telefon de la anumite persoane.Unii dintre profesorii care isi dau cu adevarat interesul se vad dupa un timp prinsi intr-un sistem prea corupt,dezinteresat de viitorul celor ce ies an de an de pe bancile facultatilor,un sistem al relatiilor,la toate nivelele sale.Altii insa se adapteaza insa imediat si lasa constiinta morala de o parte,decisi sa mearga mai departe indiferent de mijloacele folosite.

   Uneori viata in facultate devine un cerc vicios:studentul isi organizeaza timpul liber in functie de banii primiti de la parinti,adica astfel se gandeste cati bani poate sa dea pe bautura,in facultate depinde tot de banii parintilor in sesiune cand raspunsul la intrebarea: ":iau sau nu examenul ?" nu depinde de cat de bine va invata,ci de un plic cu numele studentului.E de inteles ce stil vor deprinde cei mai multi din studenti cand se vor angaja si vor aborda singuri problemele vietii.
  Pe langa faptul ca multe examene se iau pe bani,multe note se dau prea subiectiv,in functie de afinitatile profesorilor pentru anumiti studenti,pentru prezenta la cursuri(in cazul in care un student nu are prezenta dar invata la examen,cel mai probabil nu va lua).Si uite asa rezultatele in facultate sunt prea mult in functie de posibilitatile financiare sau in functie de noroc.
  Astfel se pierde pentru cei mai multi motivarea pentru a face o facultate asa cum trebuie.
Rezultatele o sa le vedem in timp.


Leave a Reply

(insereaza codul din stanga)
Weblog

Toate drepturile rezervate Weblog.ro

X